Kelionė, iš kurios negrįžtama: žavinti ir kasdieniška Barselona

Rokiškėnai Jūratė Gliaudelytė ir Linas Juozėnas gerai žinomi kaip „MB Gyvenimas tiesoje” bei elektroninės parduotuvės www.kristalai.eu  įkūrėjai, įmonės, prekiaujančios kristalais, savininkai, organizuojantys seminarus. Vedami širdies staiga jie sustabdė visą veiklą Lietuvoje ir iškeliavo.   Artimieji, žinojo nedaug: Jūratė ir Linas eis didįjį piligrimų kelią – šiaurinį camino de Santiago, o kelionė prasidės nuo Barselonos.

– Jau kuris laikas esame tėvynėje, tačiau taip ir nebegrįžtame iš kelionės. Šią akimirką mes vis dar – kelyje, – temainfo.lt sakė L.Juozėnas.

Bet apie kelionę pasakos jie patys, iš tiesų tik pradžioje tikėję, kad viskas bus taip, kaip suplanuota…

Vartai užsidaro, atsiveria įspūdžiai

Iš Lietuvos išvykstame gegužės 10 d. 11.50 val. Laipinimo vartai užsidaro, ir mes jau kylame skrydžiui į Barseloną. Parai apsistosime pas Jūratės pažįstamą.

Lietuvoje palikome 18 l. šilumą, o Ispanija mus pasitinka 30 l. karščiu. Mano kuprinė sveria 13 kg. Pirmas kilometras į kalną, pirmos minutės, ir jau maudausi prakaite.

Aplankome Guel parką, iš kurio matosi visa Barselona; atpažįstame vis dar statomą masyviąją Sagrada de Familia (Šv. Šeimynos) bažnyčią, kerintį Antonio Gaudi šedevrą.

Jei akivaizdžiai saugu, žmonės drąsiai eina per perėją degant raudonam šviesoforo signalui. Jie atrodo laimingi, sveikinasi, šypsosi, juokiasi. Jaukumo atmosfera neišpasakyta: rodos, atsisėsčiau vidury tako, ir daugybė žmonių prie manęs prisijungtų.

Pamatę vaisių parduotuvę užsukame į ją. Garsieji Ispanijos apelsinai! Jie iš tikrųjų milžiniški, jų skonis švelnus; kilogramas kainuoja 0,69 Eur. Nusiperku 10 apelsinų – 5 kg. Nuo jų rankos nebaltuoja, kaip būdavo įprasta nuo pirktinių iš mūsų parduotuvių.

Vakarą praleidome prie tikrai įspūdingų grojančių fontanų, kurių pasirodymo laukia gerokai per 1000 žmonių. Jų prisėdę visur, kur tik užtenka vietos atsisėsti. Įspūdinga: čiurkšlės siekia 10-15 m aukščio, muzika, spalvos – visas šou. O žmonių jaukumas! Atrodo, kad visi čia seniai pažįstami. Buvome iki gilios nakties. Patraukėme namo.

Grįždami dalinomės įspūdžiais: labai keista, tačiau garsiausi Barselonos vitražiniai namai ir gatvės neteikia jokio susižavėjimo. Taip, jėgų ir laiko įdėta labai daug, tačiau nieko ypatingo: statiniai kaip statiniai.