Pradžia » Aktualu » Alizaviečių integruotoje biologijos ir literatūros pamokoje – apie grybus

Alizaviečių integruotoje biologijos ir literatūros pamokoje – apie grybus

Publikavimo data: 2018-10-03

Spalio 1 d. Kupiškio rajono Alizavos pagrindinės mokyklos mokytojos Jūratė Kuliukienė ir Renata Ulinskienė aštuntokus pakvietė į atvirą integruotą biologijos ir lietuvių literatūros pamoką.

Lietuvių literatūros pamokos dalis

Pamokos „Pasivaikščiojimas po grybų šalį“ uždaviniai buvo tokie: išnagrinėti grybo sandarą, dauginimąsi, biologinius ypatumus ir susipažinti su klasikų, rašiusių apie grybus, knygomis. Šių uždavinių tikslas – ieškoti temos bendrysčių ir įdomybių.

Lietuvių kalbos mokytojos Jūratės pakviesti mokiniai prisiminė pirmą kartą pamatytus grybus, papasakojo įdomių situacijų.

Paskui skambėjo audio pasaka „Grybų karas“. Šia Justino Marcinkevičiaus poema prasideda vaikų pažintis su grybais. Pirmą kartą knygutė buvo išleista 1958 m. ir pakartota dar 12 kartų. Grybų karo tema paimta iš liaudies dainų apie gamtą. Poemėlės siužetas nesudėtingas: tenkindamas žmonos Paliepės užgaidą gauti naują skarą Baravykas sušaukia grybus eiti į karą prieš miško žvėris; šie išsigandę prašo karą atidėti, tačiau grybai nesutinka; staiga miške pasirodo grybautojai, ir karas, nė neprasidėjęs, baigiasi.

Biologijos pamokos dalis

Mokiniai atidžiai klausėsi aktorių skaitomo gražiai rimuoto satyrinio teksto, grožėjosi linksmomis Gintaro Jociaus iliustracijomis multimedijos ekrane.

Biologijos mokytoja Renata aštuntokus pakvietė prisiminti tai, ką praėjusiais metais mokėsi apie grybus: jų sandarą, ypatingą dauginimąsi lytinėmis sporomis, sistematiką, padedančią nepasimesti milžiniškoje grybų karalijoje, reikšmę gamtai ir žmonijai.

Pažiūrėję seną 1964-ųjų animacinį filmuką „Operatorius Kipsas grybų šalyje“, mokiniai atliko užduotis, įtvirtino žinias ir, svarbiausia, išmoko atpažinti grybą „žudiką, nuodingą kaip gyvatė,“ – žalsvąją musmirę. Padidinamuoju stiklu visi tyrinėjo grybo-kempinės apatinę dalį, stromą. O jos skersinį pjūvį kiekvienas apžiūrėjo pro mikroskopą ir matomą vaizdelį iliustravo savo sąsiuvinyje.

Pamokos refleksija

Pamokoje išsiaiškinta, kad labai svarbi grybų reikšmė žmonijai yra ta, kad šie menininkus įkvepia kurti. Nuostabiai grybus aprašė lenkų poetas Adomas Mickevičius poemoje „Ponas Tadas“. Taip gražiai, kad net Antanas Baranauskas, garsusis mūsų klasikas, liko pakerėtas ir pats pabandė apdainuoti grybus poemoje apie mišką „Anykščių šilelis“. Šios poemos 26 eilutės skirtos grybams. Aštuntos klasės mokiniai garsiai skaitė šias eilutes, surado net 15 grybų pavadinimų, ir, prisiminę menines priemones, bandė jas atpažinti ir įvardinti kūrinio citatose. Nesunkiai jie įveikė užduotį, nes „Anykščių šilelį“ smagu skaityti, netrukdo net įpinti anykštėnų patarmės žodžiai.

Mokytojos žaismingai mokinius pakvietė įsivertinti spalvotais smeigtukais, kurie atitiko nurodytą balą. Jais buvo papuošta grybo kepurėlė, ir plojama taip garsiai, kaip patiko pamoka.

Mokiniai dar žaidė „Taip ir Ne“ žaidimą. Bespėliojant išsiaiškinta, kad dėžėje yra valgomas daiktas. Atidarius ją, visi aiktelėjo. Tai buvo grybų patiekalas – nuostabaus skonio vieno kąsnio sumuštinukai!

Mokiniai ir pamoką stebėję kolegos dėkingi mokytojoms Jūratei ir Renatai už išradingą metodinių priemonių bei informacinių technologijų panaudojimą pamokoje.

 

 

 

Danutė Miknevičienė

Alizavos pagrindinės mokyklos bibliotekininkė

Komentarai (1)

  1. Gsilas parašė:

    Klasėje penki vaikai – kaip faina:)

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *