Pradžia » Aktualu » Japonijos ambasadorius tiki, kad Kupiškis gali tapti Medaus miestu

Japonijos ambasadorius tiki, kad Kupiškis gali tapti Medaus miestu

Publikavimo data: 2017-07-21

Idėja: kupiškėnų medus – Japonijoje

Liepos 20 d. Kupiškio rajono savivaldybės posėdžių salėje su Japonijos ambasadoriumi Lietuvoje Jo ekscelencija Toyohei Shigeeda ir jo žmona ponia Mishiko, rajono meru Dainiumi Bardausku, vicemeru Aurimu Martinka ir Savivaldybės administracijos direktoriumi Mariumi Mališausku susitiko rajono bitininkai kupiškėnai Henrikas Dauderys, Rimvydas Markelis, Sandra Andriūnaitė, Antanas Jančys, Virginijus Kručas ir Kupiškio bitininkų draugijos pirmininkas Edikas Puipas.

Tai jau antras Japonijos ambasadoriaus vizitas į Kupiškį. Jo ekscelencija turi nuoširdų norą padėti Kupiškio bitininkams užmegzti prekybos ryšius su Japonija.

Balandžio mėnesį pono Toyohei Shigeedos kvietimu meras D. Bardauskas lankėsi Japonijos ambasadoje: tuomet ir pradėta kalbėta apie kupiškėnų galimybes prekiauti medumi Japonijoje

 

Kiek medaus gali pasiūlyti kupiškėnai?

Pirmininko E. Puipo teigimu, šį sezoną kupiškėnai galėtų pasiūlyti 50 t medaus, nors tai vieni blogiausių metų bitininkams.

– Prasti buvo 2015-ieji, dar prastesni 2016-ieji, o šie metai yra tragiški, – sakė jie.

Per visą Panevėžio regioną bitininkai surinktų 500 t medaus.

– Gal per daug ir nepasigirsiu sakydamas: iš avilio vidutiniškai iškopinėjame 30 kg medaus. Rajone skaičiuojama apie 2 000 bičių šeimų. Panevėžio rajono bitininkai laiko 7 220 šeimų; jie galėtų tiekti 200 t, – skaičiavo draugijos pirmininkas.

Kupiškio bitininkai minėjo dvi Lietuvoje konkuruojančias medaus supirkimo įmones – „Medaus pirklius“ ir „Skardupėnus“. Anot E. Puipo, suderinus ir kupiškėnams, ir japonams patrauklias kainas, kiekius įmanoma suderinti.

 

Reikia asocijuotos struktūros

– Vyksta Lietuvos ir Japonijos kultūrinis bendradarbiavimas. Aš noriu pradėti verslo bendradarbiavimą. Jau lankiausi 48 savivaldybėse, ir visos nori turėti verslo santykius su Japonija. Kupiškyje yra geriausios kokybės medus Lietuvoje – taip meras sakė, – visi draugiškai nusijuokė, o ambasadorius tęsė: – Šiemet Japonija atidarė savo rinką lietuviškai vištienai ir jautienai. Po Japonijos premjero Shinzo Abe susitikimo su Europos Komisijos pirmininku Žanu Klodu Juckeriu liepos pradžioje buvo pasirašytas laisvos prekybos susitarimas: jis turėtų būti naudingas Japonijos automobilių gamintojams ir Europos žemdirbiams.

Ambasadorius patarė kreiptis į žemės ūkio ministrą, pasiteirauti, kokias galimybes ši sutartis suteikia bitininkams. O gal yra verslo asocijuota struktūra, kuri galėtų rūpintis medaus prekyba?

 

Parama verta Garbės piliečio vardo

Ambasadorius klausė, ar Kupiškio krašto bitininkai dalyvauja parodose? Ne, jie parodose nedalyvauja.

Ambasadoriaus nuomone, jau per maža vien jose dalyvauti: reikėtų savo veiklą organizuoti taip, kad į parodą būtų pakviesti galimi medaus pirkėjai iš Japonijos.

Anot mero D. Bardausko, kupiškėnai yra kokybiško medaus gamintojai, bet jiems bus sunku savarankiškai rasti Japonijos rinkas. Jis teiravosi: gal tokią asocijuotą verslo struktūrą ar verslininką ambasadoriui pavyktų rasti Japonijoje? Meras net žadėjo: jei Jo ekscelencijai pavyktų savo šalyje rasti nišą Kupiškio krašto bitininkams, japonas Toyohei Shigeeda būtų paskelbtas Kupiškio krašto garbės piliečiu.

 

Kupiškėnų manymu, iki Japonijos iš tiesų toli

Kupiškio bitininkai nuogąstauja, kad neįveiks produkto tyrimų naštos, fasavimo ypatumų.

– Šiuo metu mes atliekame trijų tipų tyrimus, bet siūlant medų Japonijai tiek tyrimų neužteks. Medų mes pilstome į paprasčiausius stiklainius. Kokioje taroje turėsime jį tiekti Japonijai? – svarstė H. Dauderys.

Lietuviškas medus susikristalizuoja per 14 d., o kietas medus patinka tik lietuviams ar kaimyninių šalių piliečiams: bitės surenka tam tikriems regionams būdingų augalų nektarą.

– Mes niekada negalėsime konkuruoti su Kinijos ar Naujosios Zelandijos bitininkais: akacijų medus pradeda kristalizuotis tik po pusmečio. Pasaulis įpratęs valgyti skystą medų, todėl kai kurių šalių bitininkai jį šildo. Mūsų puikūs bičiuliai, Švedijos bitininkai, irgi daro lygiai taip pat. Tačiau medus, pašildytas daugiau nei iki 42 l., praranda savo gydomąsias vertybes, jis betinka konditerijai, – kalbėjo kupiškėnai bitininkai.

 

Kupiškis laukia japonų delegacijos

Jo ekscelencija patarė pakalbėti, pasidalinti patirtimi su pačiais japonais: ambasadoriaus pastangomis, rugsėjį apie 30 žmonių, norinčių pažinti, pajusti Lietuvos regionų gyvenimą, atvyksta į Kupiškį; jiems verta parodyti ir bitininkystės ūkį.

– Gali būti Sūrio miestas, gali būti ir Medaus miestas. Tačiau būtina apie save skleisti kuo daugiau informacijos. Japonai nežino apie Lietuvą, jūs nesate išreklamavę savo turtų. Informacija ir žinios padeda plėtoti turizmą, – kalbėjo ambasadorius.

Ponas Toyohei Shigeeda pats rengia apie Lietuvą knygą turistams ir verslininkams. Čia bus paskelbtos šalies įžymybės, lankytinos vietos, didžiausios šventės. Tai padės japonams planuoti turistines keliones ir joms pasirengti.

Ambasadorius papasakojo atvejį apie lietuvius, picos kepėjus, kurių parodoje užsimezgusi pažintis su Japonijos verslininkais suteikė lietuviams galimybę prekiauti Tekančios saulės šalyje: per dieną parduodama po toną šios įmonės picų.

 

O kokios japonų medaus vartojimo tradicijos?

Kupiškio krašto bitininkai teiravosi apie japonų medaus vartojimo tradicijas.

– Nuo vaikystės esu įpratusi valgyti skystą medų. Bet natūraliam produktui japonai teikia labai didžiulį dėmesį, – sakė ponia Mišiko.

Anot ambasadoriškos poros, japonams ne taip svarbu kaina, jiems labai rūpi kokybė: už delno dydžio gabalėlį korio jie negaili 25 dolerių.

Kupiškėnai garantuoja kokybę ir gali pasiūlyti ne tik medaus, bet ir bičių duonelės, žiedadulkių, vaško.

Informacijos pasikeitimas, tam tikrų niuansų aptarimas – žingsnis į priekį. Tų žingsnių reikės daug – svarbu nesustoti.

Susitikimas buvo pratęstas brolių Igno ir Viliaus Jackevičių, laikančių 75 šeimas, Lukonių kaimo bityne. Uoginių amatų centre Joponijos ambasadoriui Toyohei Shigeeda ir jo žmonai poniai Mishiko buvo surengta edukacinė programa.

 

Rita Briedienė

Emilijos Briedytės nuotraukos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Komentarai (1)

  1. Uogis parašė:

    Negaliu atsižiūrėt kaip įdomu. Japonai labai vertina kas sena. Gerai kad jie pamatė Uoginius.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *