Kaip gamintojai galėtų taupyti logistikos kaštus?

Lietuvos gamintojai, bendradarbiaudami su užsienio rinkomis, dažnai susiduria su viena rimta problema-kaip efektyviai organizuoti logistikos procesą? Juk pagamintą produkciją jie turi pristatyti į logistikos centrus užsienio šalyse, o atgal iš tų centrų jokių krovinių neatsiveža… Iškrovėte savo grybus, daržoves, silkės gaminius ar rūbus – ir važiuokite namo! Jei vilkikas važiuoja tuščias, jo važiavimo išlaidas padengia gamintojas. O tai tiesiog neefektyvu. Patyrusios įmonės dažniausiai turi sprendimą – kol krovinys vežamas į pristatymo vietą, įmonių vadybininkai suranda atgalinį krovinį. Taip vilkikas yra aprūpinamas darbu, t.y. niekada nevažiuoja tuščias. Tokiu principu apsimoka vežti ne tik pilnus, bet ir dalinius krovinius – mažų mažiausiai padengiami grįžimo kaštai, o dažnai netgi uždirbama papildomai.

Transporto birža – pagrindinis problemos sprendimo būdas

Tarptautinių krovinių pervežimas yra gana sudėtingas procesas. Čia reikia išmanyti labai daug dalykų – žinoti, kaip teisingai tvarkyti dokumentus, mokėti bendrauti su vežėjais, logistikos centrų ir gamintojų atstovais, tad tokių darbų imasi tik patyrusios logistikos įmonės. Jos naudojasi transporto ir krovinių birža – Cargo.LT – specialiu interneto puslapiu, kuriame krovinių vežėjai turi galimybę tiesiogiai bendrauti su krovinių siuntėjais ar savininkais. Jei jums reikia nugabenti krovinį iš taško A į tašką C, užsukant į tašką B – tiesiog įrašykite šį pageidavimą į transporto ir krovinių biržoje Cargo.LT esančią užsakymo formą ir laukite, kol kažkas atsilieps. Jūs galite ne tik laukti, bet ir patys pasidomėti laisvo transporto pasiūlymais, susisiekti su vežėjais ir sužinoti, kada ir už kokią pinigų suma jie gali pristatyti krovinį į jūsų nurodytą vietą. Jei kaina tinkama – sudarote sutartį, paruošiate visus reikalingus dokumentus – ir vilkikas jau kelyje. Cargo.LT – tai puikus įrankis, padedantis efektyviai dirbti ir užsakovams, ir vežėjams.

Gamintojai, turintys nuosavą transportą, taip pat gali efektyviau valdyti savo užsakymus. Dažnai nutinka taip, kad grįžtamasis reisas yra pelningas ir padengia tiek nuvykimo, tiek grįžimo kaštus. Tokiu būdu vilkikai niekada nestovi, o yra išnaudojami kroviniams gabenti. Jei patys gamintojai nenori užsiimti tokiu darbu (tai tikrai nelengva, nes vadybininkai turi dirbti labai efektyviai, kad visą parką aprūpintų darbu), visada galima kreipti į įmones, kurios teikia ekspedijavimo paslaugas. Ekspedijavimas – tai veikla, kai nuosavo transporto neturinti įmonė organizuoja pervežimus, tvarko dokumentus, stebi krovinio judėjimą, teikia užsakovams ataskaitas. Lietuvoje tokių įmonių yra ne viena, ši veikla yra labai populiari ir paklausi, nes patyrę ekspeditoriai puikiai išnaudoja grįžtančius vilkikus savo kroviniams pervežti.

Kaip sutaupyti?

Gamintojai logistikos kaštus gali sutaupyti dirbdami efektyviai ir pasirinkdami tinkamiausią pervežimų strategiją. Transporto birža yra ne viena. Lietuvoje yra dvi populiariausios transporto biržos, o užsakovai naudojasi ir kitomis Europoje pripažintomis biržomis. Jų paslaugos yra mokamos, todėl visada reikia surasti būtent tas, kurios gali pasiūlyti efektyvius ir pelningus pervežimus.

Jei darbas organizuotas profesionaliai, vienas vadybininkas gali aptarnauti keliolika vilkikų. Dirbant transporto biržoje, užsakymų skaičių galima gerokai padidinti, neplečiant įmonės personalo gretų – visiems žinoma, kad personalo išlaikymas kainuoja gana brangiai. Jei įmonė turi savo transporto parką, ji neišvengiamai turi investuoti į jo atnaujinimą (kitaip neteks konkurencinio pranašumo). Šia išlaidas gali sumažinti atgaliniai užsakymai. Yra ir kitų būdų dirbti efektyviai ir pelningai – tik reikia viską gerai apgalvoti ir įvertinti.

 

 

Užsk A18-34