Kiek galiūnų sniegvalių turi AB „Lietuvos geležinkeliai“?

Kaip jau rašė temainfo.lt, AB „Lietuvos geležinkeliai“ sunkiasvoris sniegvalis dirbo Rokiškio–Panevėžio ruožo stotyse. Subatėnas Eimantas Gudonis, geležinkelyje dirbantis jau 12 metų, sakė šią techniką matęs pirmą kartą – kada žiemos bebuvusios tokios sniegingos? Jis sniegvalį nufilmavo.
Įdomu, kiek tokių galiūnų Lietuva turi?


Sunkiasvorė plūgo tipo nesavaeigė mašina

Kaip temainfo.lt sakė AB „Lietuvos geležinkeliai” bendrovės „LTG Infra” atstovas spaudai Domas Jurevičius, sniego nuo bėgių valymui naudojamos dviejų rūšių mašinos.
SDPm – tai sunkiasvorė plūgo tipo nesavaeigė mašina, kurią prieš save stumia lokomotyvas. Ji turi pneumatines darbinės dalies valdymo sistemas, joms suslėgtą orą tiekia stumiantis lokomotyvas. Tokią techniką valdo du kvalifikuoti mašinistai. Mašina skirta sniegui, kurio dangos storis nuo 0,3 iki 1 m, nuvalyti tarpstočiuose. Jos darbinis greitis – apie 80 km per valandą, svoris 80 t. Sniegas būna nustumiamas į šalikelę.
Tokių mašinų bendrovė turi dešimt.


Sniego valymo traukinys

SM-2B, SM-5 – sniego valymo traukinys – mašina skirta sniegui, kurio storis iki 0,8 m, surinkti stotyse, privažiuojamuosiuose keliuose. Šios technikos esminis skirtumas nuo SDPm yra tas, kad ji sniegą surenka į pusvagonius ir po to jį išpila numatytoje vietoje. Sniego valymo traukinį sudaro priekinė mašina, du tarpiniai pusvagoniai ir galinis pusvagonis. Valdo traukinį trys kvalifikuoti mašinistai. Bendras traukinio svoris 180 t, surenkamo sniego kiekis apie 350 kub. metrų.Sniegvalio judėjimui naudojamas bet kokios serijos lokomotyvas, taip pat ir manevrinis (išskyrus mažesnės nei 600 arklio galių motorvežiai ir šilumvežiai).Viso traukinio darbiniai mechanizmai maitinami iš dyzelinio variklio su elektros stotimi, sumontuota pagrindinėje priekinėje mašinoje.
Tokią mašiną Eimantas Gudonis ir nufilmavo Subačiaus geležinkelio stotyje. Kaip temainfo.lt sakė D. Jurevičius, tokių sniegvalių bendrovė turi devynias.


temainfo.lt
„LTG Infra” nuotraukos