Pradžia » Aktualu » „Kūrybinės partnerystės“ laužo mokyklinius stereotipus

„Kūrybinės partnerystės“ laužo mokyklinius stereotipus

„Kūrybinės partnerystės“ laužo mokyklinius stereotipus

Publikavimo data: 2013-10-15

„Mokykloje nesijaučiu gerai. Nenoriu eiti į mokyklą. Mokykla – tai kalėjimas“, – taip dažnas jaunuolis atsiliepia apie įstaigą, kurią jam privalu reguliariai lankyti 12 metų.

Dažną tenka versti mokytis, plėsti akiratį, domėtis pasauliu… Atleisk vadžias, ir jam viskas pasidaro nebeįdomu. Kodėl taip yra? Ar tai normalu? Ar ugdymo procesas negali išsiversti be prievartos? Galų gale – ar ieškoma alternatyvų?

Kupiškio Lauryno Stuokos-Gucevičiaus gimnazijos „Kūrybinių partnerysčių“ projekto dalyviai sutiko pakalbėti apie tai, kaip juos pakeitė ši veikla. Praėjo pusmetis. Ar potyriai dar tebėra stiprūs?

Ieva:
– Praėjus pusmečiui nuo dalyvavimo projekte visiškai kitaip vertinu jame įgytą patirtį. Pastebėjau, kaip pasikeitė mano požiūris į daugelį dalykų. Ėmiau domėtis tuo, kas seniau buvo neįdomu.

Patirtį padėjo įvertinti rugsėjo 24 d. sostinės „Panoramos“ viešbutyje surengtas „Kūrybinių partnerysčių“ projekto moksleivių ir mokytojų nacionalinis susitikimas.

„Kūrybinės partnerystės“ – tai ilgalaikis projektas, kurio tikslas praplėsti ir praturtinti įprastą mokymosi procesą, ugdyti mokinių bei mokytojų kūrybiškumą. Ši iniciatyva gyvuoja jau trečius metus, Kupiškio gimnazija joje dalyvauja nuo pat jos gimimo. Šie metai – ne išimtis, bendradarbiavimą su projekto vykdytojais tikimasi pratęsti.

Daugiau apie „Kūrybinės partnerystės“ galima sužino puslapyje: http://www.kurybinespartnerystes.lt/apie-projekta

Kupiškėnai su „Kūrybinių partnerysčių“ programa jau buvo susidūrę: pernai kelios klasės įsitraukė į šio projekto veiklą.

Apie pernai metų projektą:

http://www.youtube.com/watch?v=AMFd6oETqwY
http://www.youtube.com/watch?v=TV0BbZJcjSs
http://www.youtube.com/watch?v=tihQJ0gDlrg

Vilniuje susirinkusieji aptarė atradimus ir pasiekimus, dalinosi pastebėjimais apie mokymosi proceso kūrybingumą, kūrė ateities planus.

Kupiškio gimnazijos moksleiviai iš renginio grįžo kupini įspūdžių.

Ignas pasakojo:

– Bendravome su jaunimu iš įvairių Lietuvos mokyklų. Labai keista buvo girdėti šnekant kita tarme.

Jaunimas turėjo progą susipažinti su programos dalyviais, išgirsti, kaip ¬„Kūrybinių partnerysčių“ metodai buvo taikomi kitose mokyklose. Nuomonių buvo įvairių: vieniems projektas patiko ir pavyko, kitiems – nevisai. Naudinga buvo išgirsti ir sėkmės, ir nesėkmės atvejus.

Karolina:

– Vilniuje mes tiesiog žaidėme.

„Kūrybinių partnerysčių“ stilius – diskusijai naudoti įvairius metodus: kuriant ir vertinant situacijas, žaidimų pagalba, atliekant užduotis. Taip buvo atsakyta į tos dienos klausymus bei suteikta galimybė visiems, net mokytojams, ieškoti atsakymo.

Ar mokytojai kūrybingi? Tai „Panoramoje“ susirinkusieji turėjo išsiaiškinti jau pirmos užduoties metu. Kiekvienas svarstė, ar jis yra už, ar prieš šį teiginį. Vėliau pasidalinę į dvi stovyklas renginio dalyviai, pasiryžę išgvildenti šį klausimą, surengė debatus.

Ieva:

– Debatai išryškino nuomonę: visi mokytojai yra kūrybingi, bet dauguma neturi sąlygų atsiskleisti. Juk mokytojai irgi nedrąsūs, ypač kai kalbame apie naujoves, nusistovėjusių normų keitimą. Visada lengviausia dirbti pagal seną tvarką. Be to, pokyčiai reikalauja pasitikėjimo savimi. Ne tik vaikams, bet ir mokytojams niekas nepadeda ugdyti šių savybių.

Dar viena užduotis – papasakoti, kokias įžvalgas ir patirtį įgijo žmonės, dalyvavę „Kūrybinių partnerysčių“ projektuose ankstesniais metais. Savo pastebėjimus susirinkusieji turėjo išreikšti ne tik žodžiu, bet ir vaizdu. Internete jie ieškojo paveikslėlių, atspindinčių jų mintis. Pristatydami savo įžvalgas, susiformavusias projekto metu, moksleiviai vaizdžiai jas iliustravo.

Pedagogė, režisierė V.Morkūnaitė:

– Kadangi mintis mokytojai įpratę reikšti žodžiu, reikėjo pasukti galvą – gavus užduotį jas perteikti paveikslėlių pagalba. Tai lavina kūrybiškumą.

Užsiėmimas „Pasaulio kavinė“ dalyviams neleido abejoti: jie visi yra „Už kūrybišką mokymąsi“. Šios užduoties tikslas – išryškinti svarbiausius konkrečios temos teiginius. Šįkart tai buvo kūrybiškumas.

Uždavinio pradžioje dalyviai buvo suskirstyti į grupes: jie turėjo suformuluoti po penkis jiems svarbius klausymus: diskusijos pagalbą buvo išsirinkti esminiai. Diskutuojant ir vis gilinantis į tai, kas svarbiausia, nuodugniai išsiaiškinta, kas yra kūrybiškumas ir kodėl jis reikalingas?

Mokytoja Janina Vildžiūnienė:

– Jai gyvenimo sėkmę įsivaizduotumėme kaip lobį, uždarytą skrynioje, tai žinios būtų raktas jai atrakinti… Kūrybiškumas – būdas skrynią rasti ir iki jos nusigauti. Šis renginyje išgirstas pamastymas man labai įstrigo.

L.Stuokos-Gucevičiaus gimnazijai kūrybingumas svarbu. Pernai čia vyko daugybė eksperimentų, susijusių su „Kūrybinėmis partnerystėmis“. Veiklas lydėjo įvairiapusė patirtis, būta ir sėkmių, ir nesėkmių, linksmų žaidimų ir sunkaus darbo. Tačiau tai, kad gimnazija projekte ruošiasi dalyvauti ir šįmet, rodo, jog nusiteikusiųjų rasti „lobio skrynią“ čia netrūksta.

Karolina:
– Mūsų mokyklą įvertino kaip puikiai vykdžiusią projektą. Ne kartą mus minėjo tarp stropių projekto „Kūrybinės partnerystės“ dalyvių, jo metu daug pasiekusių.

„Kūrybinių partnerysčių“ projekto vienas tikslų – problemas, susijusias su švietimu, spręsti čia ir dabar. Projekto vykdytojai į mokyklą ateina be išankstinių stereotipų, nuostatų ar programų. Iš pradžių jie išsiaiškina, ko mokykloje trūksta, įsigilina į problemas ir tik tada kūrybiškai ieško, kaip įstaigoje susiformavusią negerovę pakreipti į gerąją pusę.

Pedagogė, režisierė V.Morkūnaitė:

– Dabartinė švietimo sistema nelanksti. Net ir jai trūksta kūrybiškumo. Dabar mokykloms iš viršaus primetamos programos, kurios dažnai konkrečiais atvejais neveikia. Pokyčiai ateina nelengvai. Įpratus dirbti automatiškai bandymai į veiklą įnešti įvairovės tampa sunkiu uždaviniu. Išugdyti įpročiai trukdo atsirasti lankstumui. Tačiau kai esama situacija nebetenkina, būtina pasitelkti kūrybingumą susidariusioms problemoms spręsti. Todėl jį ugdyti visada svarbu.

Kūrybingumo verta pasimokyti kiekvienam. Juk pasitaiko: pakliūname į situacijas, iš kurių nerasdami išeičių jaučiamės jose įstrigę. Į kasdienybę pažvelgti iš skirtingų perspektyvų labai svarbu.

„Tema“ žada domėtis, kaip seksis šiais metais gimnazijai dalyvauti projekte, ir savo žiniomis dalinsis su skaitytojais.

Paulius Briedis
Autoriaus nuotr.


Komentarai 4 komentarai

  1. Dalyve parašė:

    praeitais metais musu klase ziauriai susidraugavo sito projektometu. Visiem siulau dalyvauti!!!

  2. Studentas parašė:

    jo, reikia kažką keisti mokymo programoje, nes kai pas mus studijose kasnors paklausia “ar turite klausimų?” tai visi tyli… nežinau,ar klausimų iš tikrųjų neturi, ar paklaust bijo

  3. Skaitytojas parašė:

    Labai fainas projektas, man patiko kai buvo tokia smagi veikla mokykloje aišku gaila nepasibandžiau pats :))

  4. Me dull. You smart. That’s just what I needed.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *