Žaidimo „Pokemon go“ versija – Juodupės gimnazijos istorijos kabinete

 

SkaitMENINIS muziejus

Šiandien, sausio 10 d., Rokiškio rajono pedagogų metodiniame posėdyje Juodupės gimnazijos istorijos mokytoja ekspertė Rima Šimėnienė pasidalino darbo patirtimi ir įspūdžiais apie jos pačios įgyvendintą naujovę – gimnazijos istorijos kabinetą paversti Pabėgimo kambariu. Mokytoja pritaikė VšĮ „Kūrybos ir inovacijų laboratorija” sukurtą programą „SkaitMENINIS muziejus“, ir istorijos kabinetas tapo vaikų iškart pamėgta papildytos realybės vieta – žaidimų, žinių, įspūdžių, pramogų kupina pamoka.

 

Plakatai atgyja

– Muziejuose mokiniai nenoriai domisi eksponatais, dažnai tai būna nuobodžiausia ekskursijos dalis. „SkaitMENINIS muziejus“ leidžia „patirti” eksponatus. Čia jie pateikiami papildytos realybės (augmented reality) technika, kurią visame pasaulyje išpopuliarino žaidimas „Pokemon go“ ir socialinis tinklas „Snapchat”, – teigia istorijos mokytoja ekspertė R. Šimėnienė.

Mokiniams į telefoną reikėjo parsisiųsti nemokamą mobilią programėlę: nukreipus telefono kamerą į norimą objektą galima pamatyti, kaip, pavyzdžiui, iš plakato išskrenda Stepono Dariaus ir Stasio Girėno lėktuvas „Lituanica”, kaip į tuščią plakatą įžengia velnias ir Anykščių šilelyje padeda Puntuko akmenį, kaip ant paminklo išauga margutis arba nusileidžia angelas. Ant sienų iškabinti 55 tokie eksponatai; juos apžiūrint realus pasaulis susimaišo su virtualiu – statiški plakatai atgyja.

 

Yra ir pabėgimo kambarys

„SkaitMENINIAME muziejuje“ lankosi žemesnių – 6, 7, 8 – ir gimnazinių – I, III, IV – klasių mokiniai. Tiems, kam lengviau sekėsi susipažinti su eksponatais ir sėkmingai spręsti mokytojos pateiktus kryžiažodžius, teko išbandymas „Pabėgimo kambarys“: mokiniai buvo užrakinti „muziejuje“, o rakto vietą slėpė teisingas kryžiažodžio atsakymas „Povazonėliu“! Net ir atsakymas buvo nesuprantamas, juk tokio lietuviško žodžio nėra!”, – apie naujovę mokytoja ekspertė R. Šimėnienė pasakoja ir Juodupės gimnazijos „Facebook” paskyroje.

Anot pedagogės, dauguma mokinių buvo aktyvūs „muziejaus“ lankytojai; susidomėję ir net azarto pagauti jie stengėsi susipažinti su visais eksponatais ir rasti „Pabėgimų kambario“ raktą.

 

Tai labai įtraukiantis edukacinis dalykas

– Pamačiau mokinius draugiškus, smalsius, aktyvius, azartiškus, greitos orientacijos, net ir skeptikai pakeitė nuomonę ir buvo patenkinti kitokia veikla. Esu dėkinga visiems už geras emocijas ir nuotaiką!” – teigia Istorijos mokytoja ekspertė R. Šimėnienė.

 

– Ar sudėtinga buvo įrengti „SkaitMENINĮ” muziejų? – jos teiravosi temainfo.lt.

– Integravau gautą programą, pritaikiau ją kabinete ir pamokoje. Pagrindinis darbas buvo pačiai suprasti, kas tai yra, įsisavinti programėlės pateikimo metodiką. O paskui beliko atsispausdinti nuotraukas, išspręsti kryžiažodį. Pastarasis, beje, ne toks ir paprastas.

 

– Ar nuotraukose yra koks Rokiškio objektas?

– Ne. Mums artimiausias Anykščių Puntukas, Šv. Mato bažnyčia.

 

– Šis kabinetas labiau pramoga? Ar jis padeda plėsti žinias, skatina norą jas gilinti?

– Tai labai įtraukiantis edukacinis dalykas. Ši programa gali ir turi gyvuoti. Pamokos tokia forma labai naudingos. „Kūrybos ir inovacijų laboratorijai” galima palinkėti daugiau sukurti tokių programėlių ir kitoms mokyklinėms pamokoms, praplėsti jau sukurtą, – sakė mokytoja ekspertė R. Šimėnienė.

 

Tokių – jau 30

Kaip temainfo.lt teigė VšĮ „Kūrybos ir inovacijų laboratorija” vadovas Audrius Laurutis, „SkaitMENINIUS muziejus“ jau spėjo įsirengti bene 30 šalies mokyklų, gimnazijų, kolegijų, bibliotekų.

 

Rita Briedienė

Juodupės gimnazijos nuotraukos