Lietuvių, latvių ir estų „NordPlusJunior” projekto trečias etapas – Kupiškyje

Rugsėjo 25-osios vakarą į progimnazijos Aktų salę susirinko Kupiškio Povilo Matulionio progimnazijos, Latvijos Respublikos Pastende ir Estijos Respublikos Voru Kreutzvaldi mokyklų po 12 mokinių ir tris mokytojus. Progimnazijos neformalaus švietimo būrelis „Zbitkai“ ir jo vadovė Daiva Palionienė atliko keletą liaudiškų dainų bei pakvietė smagiai pažaisti lietuviškų žaidimų, vėliau visi šėlo žaisdami latviškus ir estiškus žaidimus.

Rugsėjo 26-osios ryte mokiniai pasiskirstė į dvi grupes. Pirma grupė, vadovaujama dailės mokytojos Lenos Zinienės, lankstė, klijavo įvairias tarpvalstybinės simbolikos figūras ir kitus dirbinius iš plastmasinių šiaudelių. Kita grupė, vadovaujama dailės mokytojos Linos Riaubienės, lipdė meninius dirbinius iš molio. Darbai buvo eksponuoti progimnazijos Aktų salėje.

Po pietų projekto dalyvius rajono Savivaldybės posėdžių salėje priėmė rajono meras Dainius Bardauskas. Jis trumpai papasakojo apie rajoną, kuo jis žymus Rytų Aukštaitijoje. Vėliau mokiniai smagiai leido laiką pas projekto partnerius Kupiškio jaunime centre, kur išbandė jėgas ant laipiojimo sienos, kepė saldumynus ir žaidė stalo žaidimus.

Rugsėjo 27-ąją projekto dalyviai lankėsi Zarasų rajono Gražutės regioniniame parke: dviračiais keliavo po Salako apylinkes, atliko edukacines užduotis, skaičiavo, matavo ir ieškojo įvairių gamtos objektų, apžiūrėjo lankytojų centro ekspozicijas, žavėjosi mokytojos Vidos Žilinskienės nuoširdžiu pasakojimu apie „Jūrų muziejaus“ eksponatus ir jų atsiradimo istorijas bei akmenine Salako miestelio bažnyčia.

Grįždami namo projekto dalyviai aplankė Lietuvoje unikalų ir analogų neturintį statinį – Zarasų apžvalgos ratą. Jis yra 17 m aukščio ir net 34 m pločio, nuo jo atsiveria įspūdingas vaizdas į Zaraso ežerą bei miesto apylinkes.

Rugsėjo 28 d. „NordPlusJunior” projekto „STEM-real worlds“ dalyviai pasinėrė į tyrimų veiklas. Chemijos kabinete mokiniai, vadovaujami chemijos mokytojos Rimos Stankevičienės, naudodami reagentus tyrė įvairių telkinių vandenį. Rezultatus aprašė tam skirtose formose. Tuo metu biologijos kabinete mokiniai, vadovaujami biologijos mokytojos Angelės Kairaitienės, mikroskopais tyrinėjo vandens telkiniuose gyvenančius gyvius. Po to kiekviena grupė Aktų salėje visiems projekto dalyviams pateikė nuveiktus darbus. Pristatymams pasibaigus visi vyko prie Kupiškio marių, kur grožėjosi Uošvės liežuvio medžiais ir krūmais, susipažino su jų įvairove, rūšimis, augimo ypatumais. Vakare buvo varžomasi ekologinėse ir sportinėse estafetėse, išbandytas rankos taiklumas šaudymo varžytuvėse.

Rugsėjo 29-osios ryte projekto dalyviai susipažino su UAB „Durpeta“: lankėsi durpyne, gamybinėse patalpose, stebėjo produkcijos gamybos procesą. Po pietų mokinius į žygį po Šimonių girią pakvietė Kupiškio miškų urėdijos Šimonių girininkijos gamtininkas ir eigulys Eugenijus Šukys. Jis dalyvius supažindino su girios augmenija, gyvūnija, istorinėmis girios vietomis.

Vėlyvą popietę projekto dalyviai vyko į Anykščių rajoną: pasivaikščiojo medžių lajų lygyje, iš 34 m aukščio apžvalgos aikštelės apžvelgė apdainuotą Anykščių šilelį, grožėjosi Šventosios upės vingiais, aukščiausios Lietuvoje Šv. Mato bažnyčios bokštais.

Rugsėjo 30-ąją, šeštadienį, „NordPlusJunior projekto” „STEM-real worlds“ dalyviai skirstėsi į dvi grupes. Pirma grupė, vadovaujama informacinių technologijų mokytojo Rimvydo Latvio ir anglų kalbos mokytojo Manto Biloto, planšetinių kompiuterių pagalba mokėsi surasti ir susisteminti informaciją skaitmeniniuose žemėlapiuose. Tuo metu antra grupė vyko į Kupiškio technologijos ir verslo mokyklos tradicinę rudens derliaus šventę-parodą „Derlius 2017“, kurioje susipažino su Kupiškio rajono amatais, konditerijos ir kulinarijos gaminiais.

Baigiamajame vakare, kuris vyko kavinės „Janta“ didžiojoje salėje, mokiniai ir mokytojai prisiminė ir įvertino visų trijų etapų veiklas, jų sėkmes, nesėkmes, problemas ir trikdžius, išgrynino kryptis, kurias realizuos naujuose „NordPlus” projektuose.

Projekte atliktos kūrybiškos užduotys, biologiniai ir cheminiai tyrimai. Su ekologija, technologijomis ir menais susijusios veiklos padėjo mokiniams iš naujo atrasti gamtos mokslus, technologijas, inžineriją, menus ir matematiką, plėtoti kūrybiškumą, stiprinti probleminį mąstymą, mokymosi motyvaciją. Žinoma, kalbų tobulinimas, komandinis darbas, draugiškų šalių pažinimas, nuoširdus bendravimas lydėjo per visus tris projekto etapus.

 

Kupiškio Povilo Matulionio progimnazijos inf. ir nuotr.

Užsk. nr. A17-47